Wednesday, October 26, 2011

Realiti Ngeri


Di pagi yang sunyi.. aku dikejutkan dgn suara itu.. bunyi ape tu?.. hati kecilku berbisik.. selama 22 tahun aku hidup didunia ni.. xpena aku dgr suara itu.. mungkinkah aku sedang bermimpi?.. lantas aku menampar2 pipi ku.. ini realiti!!.. aku tidak bermimpi.. & semakin lame semakin kuat suara itu dan semakin jelas aku dgri.. jantung aku semakin berdegup kencang.. apa yg harus aku lakukan?.. haruskah aku trus sambung dibuai mimpi indah? atau terus melayan realiti ngeri?.......

Saturday, October 1, 2011

Telur & Tepung!

waaa.. hari ni de 2 perkara yg berlaku dlm ceritara hidupku yg ingin aku kongsikan bersama anda sume!.. but right now nk cite ttg apa yg br sje berlaku.. sbb mood masih bau telur ni!.. hehe.. 

cerita bermula bile Kak Ezzah nk antakn my Belt yg tertggl kat penang.. Kak Ezzah sgt semngat nk dtg umahku yg di dlm utan ni.. dh ckp da kat die nk crik rumah aku ni mmg ssh.. tp die nk juga pegi!!.. lantakla.. nk dtg sgt kn.. amek ko kn dh sesat.. tp tyming die mmg baik pn.. sbb tyme die ckp tu aku tgh sibok nk amek adek aku kat ktm.. & die ckp location die kat seksyen 7.. manola ceq taw jln nk ke sne.. so akibat mls nk berpikir.. DTG JELA KAK EZZAH OI!!.. 

ceyh.. bajet dtg cm sorg jela kn.. ble dh sampai aku p mjemput die.. sbb depan rumah aku ni de majlis pernikahan.. kemah die cm xpjg plak kn.. 10 kemah kot!.. ble sampai2 je di 1 kwsan gelap di rumahku.. tbe aku ternampak 1 lembaga kecil melintas dr 1 kete ke 1 kete.. (masok part seram lak ni).. aku pn mls la nk tegur(jgn tegur mlm2).. al maklumla kwsan rumah sye ni mmg bhaya ckit.. pastu de pakcik rela pon dtg tuk siasat apekah lembaga kecil itu... aku trus bjalan utk bjumpe kak ezzah.. tbe2 nampak sorg lelaki.. cm aku kenal jek..... yanadey!!.. PAKCIK PZI ke!!.. (dlm aty bkata : kalo pakcik ni ade NEKNA mesty ade gak).. skali tadaaa~ bkn sje Nina je.. WEWIN pn de gak.. pastu trus SURPRISE!!!.. PECEPEK!!!!... amek ko.. sebiji telur dicampakkan ke badanku!!.. pergh!!!!.. lalu perang telur dan tepung pn belaku!!!.. 

pas dh puas bperang.. br igt.. giler cmne aku nk masok umah.. ramai org kot!!.. dgn keadaan aku yg SGT CANTEK tu.. hmmmmm.. tp apekan daya.. aku redah jugakla.. xpasal2 dpt body & hair mask for free!!.. aduyai!!.. 

the best past : ble Nina bwk Cheese Cake yg dibuatnye sendri!!.. terharu sgt!!!.. so sweet ok!!.. korg ado?.. hehehe... pastu kak Ezzah plak bwk pecal ayam makcik garang imported from penang ok!!.. jauh kau!!.. so secara kesimpulannya, sye mmg TERKEJUT dgn kehadiran korg bsama tepung dan telur2 korg!!!.. tenkiu guys!!!.. ♥♥♥

aku yang hanya mampu tersenyum melihat telur & tepung dicampakkan kepada aku!